Continu verbeteren

Onze Oplossingen

Ga verder dan meten=weten en duik in de wereld van continu verbeteren op basis van positiviteit!

Onze oplossingen

Onze flexibele software is geschikt voor alle typen vragenlijsten. Dit zijn onze meest gewaardeerde oplossingen.

Patiënttevredenheid PTO

PROMs en PREMS

Waardigheid en Trots

Overige oplossingen

Cliënttevredenheid CTO

PREM Wijkverpleging

NPS-score

De Software

Medewerkertevredenheid MTO

Kwaliteitskader VVT

Audits

NPS

Vragen?

Ik help je graag op weg. Met de moderne en uitgebreide software is meer mogelijk dan je denkt! Het mooie aan deze diversiteit aan mogelijkheden binnen één centraal systeem, is dat alle gegevens omtrent de kwaliteit van jouw organisatie overzichtelijk bij elkaar blijven.

De CareRate filosofie

Bij CareRate geloven we in de kracht van verbeteren vanuit betrokkenheid en positiviteit. Wij helpen organisaties verder dan meten=weten. Onze focus ligt op het realiseren van concrete impact in elke fase van de verbetercyclus; Plan, Do, Check en Act. CareRate voegt daar de stap Share aan toe. Bijvoorbeeld via het makkelijke en overzichtelijke dashboard en onze unieke Care Deelposter.

Het delen van verbeteringen en complimenten creëert betrokkenheid bij zowel je medewerkers als de respondenten. Positiviteit is daarnaast een hele sterke drijfveer om door te gaan met het realiseren van verbeteringen.

NPS

PTO en CTO

Patiënttevredenheidsonderzoek

Cliënttevredenheidsonderzoek

Gebruik ervaringen van patiënten of cliënten om te ontdekken wat zij waarderen en waar je jouw zorg concreet mee kunt verbeteren. Dit kan je bijvoorbeeld doen met de NPS-score. Deze score vraagt respondenten naar een cijfer van 0 t/m 10 op de vraag “In hoeverre zou u onze organisatie aanraden aan anderen?” Hiermee valt een algemene NPS-score te berekenen waardoor eenvoudig te zien is hoe jouw organisatie wordt gewaardeerd door je patiënten of cliënten.

Door vervolgens een open vraag te stellen kunnen de respondenten ook aangeven wat ze erg waarderen, en wat zij wellicht anders zouden willen zien. Deze verbeteringen kunnen via onze moderne software worden omgezet tot concrete verbeterpunten. Via het verbeterbord is de voortgang van deze punten makkelijk en overzichtelijk bij te houden, en hiermee zorg je er tevens voor dat er geen feedback verloren gaat. Via dit bord kun je eenvoudig een verbeterpunt weer terugkoppelen (delen) naar de respondent. Daardoor ziet de respondent wat je met de feedback doet en raakt hij meer betrokken bij de organisatie.

“We zien dat patiënten het prettig vinden dat ze direct feedback kunnen geven. Voor ons is het fijn dat we de zorg continu kunnen verbeteren én koesteren wat we goed doen.”

Monique RoozenRadiotherapeutisch laborant Catharina kankerinstituut

“Via de website vulde ik een korte vragenlijst in. De volgende dag werd ik al gebeld door een medewerker. Ik was blij verrast en voelde me serieus genomen.”

René CalisPatiënt Dianet

MTO

Medewerkers tevredenheidsonderzoek

Natuurlijk is het belangrijk om als zorgorganisatie veel tijd te steken in de wensen van je patiënten of cliënten, maar minstens net zo belangrijk is het om aandacht te hebben voor je eigen medewerkers! Wanneer medewerkers zich betrokken voelen bij hun werk, zijn zij beter in staat om hun werk te goed te doen, maar ook om de behoeften van de patiënten of cliënten in te schatten. Door PTO of CTO met CareRate te doen, zullen je medewerkers erachter komen wat patiënten of cliënten al heel erg waarderen aan de zorgverlening.

Dit zorgt enerzijds ook voor betrokkenheid, maar ook voor bewustwording. Door daarnaast ook de MTO via CareRate af te nemen versterk je dit gevoel van betrokkenheid en heb je alle data centraal in één platform. doordat je ook verbeterpunten van medewerkers kunt oppakken en delen vergroot je de betrokkenheid. Ook voor medewerkers is het belangrijk dat zij zien dat er iets met hun feedback wordt gedaan. Met deze data krijg je als organisatie ook beter inzicht in wat werknemers aan je organisatie waarderen, en krijg je tijdig in de gaten wanneer er iets minder goed gaat. Dit laatste is van toenemende urgentie wanneer je kijkt naar het tekort aan werknemers in de zorg. Wanneer de medewerkerstevredenheid daalt heeft dit vaak direct invloed op de patiënt- of cliënttevredenheid.

PROM en PREM

Patient Research Outcomes Measurement
Patient Research Experience Measurement

Alhoewel de PROM en de PREM op elkaar lijken, zit er een groot verschil tussen de twee. De PROM kijkt voornamelijk naar ‘uitkomsten’ (outcomes) van de geleverde zorg, waarbij gedacht kan worden aan pijn, vermoeidheid of kwaliteit van leven. De PREM bestaat daarentegen vaak uit kleinere vragenlijsten die gaan over het proces van de zorguit vragen met betrekking tot de ervaringen van de patiënt/cliënt. Dit kan bijvoorbeeld gaan over de mening van de patiënt/cliënt over informatievoorziening, communicatie of algehele manier van omgang vanuit de zorgorganisatie.

Wij zorgen er altijd voor dat er volledig aan de verplichtingen van de overheid en andere instanties wordt voldaan. De PREM en PROM zijn uitstekend te gebruiken als verantwoording, wij vinden het echter zonde als het hier bij blijft. Over het algemeen hebben deze vragenlijsten een hoger gehalte meten=weten. Dit is zeker niet per sé fout, maar in de meeste gevallen blijft het hier ook bij, en dat vinden wij zonde. Wanneer patiënten of cliënten een vragenlijst invullen, creëer je vanuit hen ook een verwachting. Bij CareRate draait het altijd om concreet verbeteren op basis van ervaringen van betrokken patiënten en cliënten, en zo ook met de PROM/PREM. Dit maakt CareRate uniek. Wanneer Samen gaan we voor betere zorg.

Kwaliteitskader VVT

Kwaliteitsverbetercyclus (KVC), Waardigheid en Trots en meer.

Aan de slag met de kwaliteitsverbetercyclus, of wil je gaan voldoen aan het kwaliteitskader binnen de VV&T? CareRate heeft hiervoor oplossing op maat ontwikkeld. Bekijk onze pagina’s hierover via onderstaande knoppen!

Audits

Een audit is een objectieve en onafhankelijke meting om te controleren of een organisatie voldoet aan bepaalde normen of eisen. Dit kan gebeuren op verschillende thema’s. De software van CareRate is uitermate geschikt om audits in op te nemen. Door de meer objectieve en controlerende aard van audits, maakt een audit slechts gebruik van een fractie van de mogelijkheden van de software. Maar door de audits binnen CareRate uit te laten voeren, heb je alle data en metingen in één overzichtelijk en centraal systeem, en ben je op de lange duur goedkoper uit dan het hebben van verschillende software voor verschillende metingen binnen je organisatie.

Overige vragenlijsten

Staat jouw gewenste oplossing er niet bij? Geen zorgen! Onze moderne software is tot bijna alles in staat op het gebied van vragenlijsten en kwaliteitsverbeteringen, en ook zijn onze flexibele trainers van alle markten thuis. Enkele voorbeelden van andere oplossingen die wij kunnen leveren:

  • reflectiekaarten
  • MDO’s
  • MIC, VIM, MIM, MIB
  • Cultuurscan; wat voor organisatie ben jij en hoe dien jij hier je feedback en verbeteringen op aan te laten sluiten?
  • Enkele NPS-uitvraag

Kom met ons in contact over de mogelijkheden. Alles in één centraal systeem.

Stel een vraag!

Meer informatie?

Lees de Brochure

Starten met CareRate of meer informatie?

Vinden we leuk! We horen graag van je. Vul het onderstaande formulier in en dan nemen wij contact met je op voor meer informatie.

06 21 89 70 76