MTO in de zorg meten

Medewerkertevredenheidsonderzoek

Ga met de MTO meting verder dan meten=weten en duik in de wereld van continu verbeteren op basis van positiviteit!

Download de Brochure

Oplossingen > MTO

Wat is een MTO?

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek of MTO kijkt naar hoe tevreden medewerkers zijn met het werken bij jouw organisatie. Hoe trots is iemand bijvoorbeeld op het werk wat hij of zij doet? Zit deze persoon lekker in zijn vel en zou hij jou als werkgever aanraden bij vrienden of familie? Hoe ervaart iemand zijn of haar rol binnen het team? Allemaal vragen die de tevredenheid van een medewerker in zijn functie inzichtelijk kunnen maken. Een cruciale stap in het verbeteren van de kwaliteit van jouw zorg, ook voor je uiteindelijke cliënten en patiënten.

MTO in de zorg juist nu belangrijk

Mensen kiezen voor de zorg omdat ze mensen willen helpen vanuit intrinsieke motivatie. Werknemers in de zorg ervaren echter een bovengemiddeld hoge werkdruk, met grote verantwoordelijkheden. Daar bovenop komt dat het werken in de zorg emotioneel veeleisend is en in combinatie met de toegenomen regeldruk zorgt dit voor een toename in zorgprofessionals die uit de zorg vertrekken. Dit zorgt vervolgens weer voor een nog grotere toename in werkdruk en onvrede. 

Hierdoor wordt het des te belangrijker om zorgmedewerkers te ondersteunen waar je dit als organisatie kunt. Hiervoor is het belangrijk dat je écht luistert naar je medewerkers en hier concrete verbetering mee doorvoert. Zodoende verlaagt de werkdruk en stijgt de tevredenheid van je medewerkers over jouw organisatie als werkgever. 

NPS

Vragen?

Ik help je graag op weg!

06 21 89 70 76

angela@rate.nl

Organisaties die je voorgingen met MTO

Het is goed om gelijk te horen wat er beter kan, dan achteraf. Nu kan ik er nog iets mee.

Kim van UdenVerpleegkundige GGNet

Als onze mensen die reis hebben gemaakt, raken ze buitengewoon gemotiveerd om verbeteringen te realiseren.

Martin den HartogBestuurder Avoord

Voor CareRate was de respons laag en verscheen het rapport pas na een jaar. Het was moeilijk om snel in te spelen op wat er aan de hand was.

Loes van TrirumLogopediste Rijndam
Voor wie is CareRate?

De MTO meten met CareRate 

CareRate legt met alle metingen en onderzoeken de kracht bij de organisatie zelf. CareRate gaat uit van continu verbeteren in tegenstelling tot de tegenwoordige momentopnames. 

Onze training stelt jouw organisatie en teams in staat om met onze moderne, in-huis ontwikkelde software de medewerkerstevredenheid volledig zelf uit te voeren. Je behoudt zelf de controle over het gehele proces, over welke thema’s je wanneer wilt uitvragen, over binnenkomende feedback en over de verbeteringen die je hier aan wilt koppelen met ons verbeterbord.

Het resultaat van de MTO

Door je medewerkers continu de gelegenheid te geven om jou als werkgever feedback te geven, krijg je inzicht in wat er beter kan, maar ook vooral wat al heel erg gewaardeerd wordt. Daarnaast resulteren meer tevreden medewerkers ook direct in meer tevreden patiënten of cliënten, doordat zij met meer plezier naar hun werk gaan.

Starten met CareRate
NPS

Plan, Do, Check, Act… en Share!

De theorie van Deming.. Maar dan effectief voor jouw organisatie!

 

Wij stoppen niet bij Plan, Do, Check, (meten=weten) maar garanderen ook dat er actie op wordt ondernomen, en dat dit gedeeld wordt met zowel de organisatie als de medewerker die de feedback gegeven heeft. Dit is de PDCA + Share cyclus. Op deze manier gaan we samen voor aantoonbaar betere kwaliteit zorg, met de focus op Impact!

Kunt u zich herinneren wanneer u voor het laatst heeft gehoord wat er met uw ingevulde vragenlijst is gebeurd? In de meeste gevallen wordt er geen terugkoppeling gegeven op tips of complimenten die door mensen gegeven worden tijdens het invullen van een vragenlijst. In ons dashboard komen alle opmerkingen in een overzicht te staan, en wordt hierbij aangegeven of hier reeds op is gereageerd. Wanneer mensen een reactie krijgen op hun tip of opmerking zijn zij vaak blij verrast en zullen zij een volgende keer een vragenlijst sneller en bewuster invullen.

Download de Brochure

Voor wie is de MTO met CareRate geschikt?

CareRate is geschikt voor elke zorgorganisatie die intrinsiek is gemotiveerd om te gaan verbeteren op basis van feedback van hun medewerkers, patiënten of cliënten. Van grote tot kleine ziekenhuizen, en van VVT tot revalidatie tot GGZ. Voor zorgprofessionals van elk formaat hebben wij de oplossing. En dit alles met behoud van flexibiliteit op team- en afdelingsniveau.

patienttevredenheid

Als je als organisatie slechts aan een verplichting of ‘vinkje’ wilt voldoen, dan is CareRate niet voor jou geschikt. Wij leggen de focus op impact, en gaan verder dan meten=weten. De organisaties die werken met CareRate zijn stuk voor stuk intrinsiek gemotiveerd om continu te verbeteren met de feedback die zij dagelijks krijgen van hun medewerkers, patiënten en cliënten. Met onze software en training kan je er voor zorgen dat je concrete maar toch simpele verbeteringen kan doen binnen jouw organisatie die als erg waardevol worden gezien door jouw patiënten of cliënten.

Lees verhalen van onze klanten

Mogen we je verder helpen? 🙂

Inschrijven voor de workshop-nieuwsbrief