Hoe een fantastische arts-ervaring in 2 minuten omslaat

”Mijn linker wenkbrauw trok steeds verder omhoog en na dit antwoord gingen mijn haren ook overeind staan. Waarom wordt er zo omgegaan met patiënten?”

Ben je nou ook benieuwd wat er hier gebeurd is? Klik dan nu op de blauwe button onderaan en lees hoe een prettige ervaring in een ZKN compleet omslaat naar zeer onprettige ervaring.

Lees Meer

CareRate in Arts en Auto magazine april 2016

Sint Maartenskliniek vetelt over CareRate

”Het verder verbeteren van de zorg is onderdeel geworden van ons werk”
”Vroeger hielden we één keer per jaar een tevredenheidsonderzoek. Met CareRate meet je de patiënttevredenheid continu en krijg je een eerlijker en reëler beeld en kun je bij opmerkingen meteen actie ondernemen.”

Lees Meer

 

VALUE-BASED HEALTH CARE PRIZE

Working together for Patient Value

After two successful editions, the Value-Based Health Care Center Europe proudly presents the Value-Based Health Care Prize 2016 and CareRate is nominated!

Lees Meer
Bastiaan van Breukhoven, Algemeen Directeur Womens HealthCare Center

“Hier wordt de zorg op termijn beter van”

WHC Amsterdam brengt patiëntervaringen in beeld

Wie topkwaliteit wil bieden, moet goed naar patiënten luisteren. En actief met hun feedback aan de slag gaan. Het Women’s Healthcare Center (WHC) Amsterdam beseft dat terdege. Daarom werkt de kliniek samen met CareRate aan het nóg beter maken van de zorg. “We zijn er hartstikke enthousiast over.”

Lees Meer

Co-creatie in gastvrijheid

Voor het Eindhovense Catharina Ziekenhuis is gastvrijheid een topprioriteit. Bedoeling is uiteraard dat patiënten daar in de praktijk ook daadwerkelijk iets van merken. ‘Kortcyclisch verbeteren’ luidt daarom het parool. Resultaat: 10.000 patiëntervaringen en meer dan 500 concrete verbeteracties in een jaar tijd.

Lees Meer

Mijn eerste Kaakchirurg-ervaring in een Rotterdams Ziekenhuis

Een patiëntervaring is nooit geïsoleerd, maar vindt plaats in een de context van het leven en bijbehorende gebeurtenissen van de patiënt. Een patiëntervaring is daarom vaak uniek en heel subjectief. Lees de patiëntreis én tips van CareRate t.a.v. het bezoek van Inge Proost – oprichter van CareRate.

Lees Meer

Sint Maartenskliniek implementeert verbetercultuur

Het verhaal over hoe de verbeterlus belangrijker is dan het cijfer bij de Sint Maartenskliniek en hoe CareRate daarbij helpt.

Lees Meer
Gastvrije zorg artikel parels poetsen in CZE

Parels poetsen

Een mooi artikel over parel poetsen in het Gastvrije Zorg magazine. Inge Proost en Harry Sonnenschein vertellen over CareRate in het Catharina Ziekenhuis Eindhoven.

Lees Meer
Google zelfrijdende auto

Naar welke zorgverlener rijdt uw zelfrijdende auto?

Mensen zijn steeds meer bereid om verder te reizen voor kwaliteit en service. Wat voor impact zal de zelfrijdende auto hebben voor zorgverleners als reisdrempels en -barrières verder of geheel weggenomen worden? Mensen kunnen immers hun reistijd anders spenderen. “Hoe afhankelijk zijn zorgverleners van hun geografische locatie en nabije patiëntenpopulatie? Hoeveel kost het bijvoorbeeld een gemiddeld een ziekenhuis als zij 1% patiënten verliezen?

Lees Meer
CareRate Kickoff in CZE

 6e KickOff in het Catharina Ziekenhuis

Met deze 6e Kickoff wordt de start van 13 afdelingen met CareRate ingeluid.

Lees Meer
Menu item voor in de media

CareRate in het jaarverslag van Catharina Ziekenhuis Eindhoven

In het jaarverslag van het Catharina Ziekenhuis 2014 is er prominent plaats voor gastvrijheid en staat er een leuk stuk over hoe het het Catharina Ziekenhuis CareRate inzet.

Lees Meer
menu foto kickoffs

Geslaagde 5e kickoff in het Catharina Ziekenhuis

De start van tranche 5 werd ingeluid met een enerverende KickOff. Enthousiaste medewerkers van verschillende afdelingen kwamen bijeen in het auditorium van het Catharina Ziekenhuis Eindhoven.

Lees Meer

Inge Proost genomineerd voor EY entrepreneur of the year award

Onze eigen Inge Proost is genomineerd voor de EY Entrepreneur of the Year 2015 Award!

Lees meer

Écht luisteren is niet moeilijk

Echt luisteren maar patiënten klinkt zo vanzelfsprekend, maar waarom wordt het dan zo weinig gedaan? Een van de redenen is dat bedrijven en organisaties geneigd zijn om voor de patiënt in te vullen wat hij of  zij graag wenst. Hier komt ook nog eens bij dat de meeste zorgverleners in de luxe positie hebben gezeten, dat patiënten toch wel kwamen. Die tijd is voorbij.

Lees Meer
Carerate-CZE

CareRate –  Deel uw ervaring – in 1,5 minuut!

Het ‘Deel Uw Ervaring’- concept in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven uitgelegd in een kort en fun animatiefilmpje.

Lees Meer
CareRate Kickoff in CZE

4e Kickoff – direct patientenfeedback – Catharina Ziekenhuis Eindhoven

Afdelingen enthousiast aan de slag met waardevolle patiëntervaringen om de zorg beter te maken.

Lees Meer

Patienten krijgen stem met concept voor nieuw feedbacksysteem

CareRate wint 40.000 euro bij Mobiles for Good Challenge 2013.

Lees Meer

Eerste ziekenhuis start met innovatief patientenfeedbackplatform CareRate

Het Medisch Centrum Haaglanden (MCH) is op 19 juni 2013 gestart met CareRate.

Lees Meer