365 dagen per jaar realtime patiënt/cliëntfeedback

Met CareRate hoeft er niet meer afgewacht te worden tot de enquêteresultaten binnen zijn. Zodra een patiënt/cliënt een van de korte vragenlijsten heeft ingevuld, verschijnt de feedback direct in het dashboard. De vragen zijn per dag aan te passen aan wat er op dat moment belangrijk is. Hierdoor is de verkregen data altijd relevant en actueel.
Hiermee gaat CareRate in tegen de traditionele patiënt/cliënt tevredenheidsonderzoeken. Hierbij worden patiënten/cliënten pas lang na hun bezoek bevraagd en zijn de resultaten pas na langdurig onderzoek inzichtelijk.

Focus op IMPACT - plan, do, check, ACT, SHARE

Ouderwetse tevredenheidsonderzoeken zijn vaak gericht op een cijfer. Meten = weten wordt er dan geroepen. Maar wat zegt een verhoging van een 8.1 naar een 8.3 nou eigenlijk? CareRate richt zich op het écht verbeteren van de zorg door samen met de zorgteams concrete en haalbare verbeteringsbehoeften op te stellen en deze uit te voeren.

Wij stoppen niet bij Plan, Do, Check, maar garanderen ook dat er actie op wordt ondernomen, en dat dit gedeeld wordt met zowel de organisatie als de patiënt/cliënt die de feedback gegeven heeft. Op deze manier gaan we samen voor aantoonbaar betere zorg!

Snelle terugkoppeling naar patiënt/cliënt, geen vergeten klachten

Kunt u zich herinneren wanneer u voor het laatst heeft gehoord wat er met uw ingevulde vragenlijst is gebeurd? In de meeste gevallen wordt er geen terugkoppeling gegeven op tips of complimenten die door mensen gegeven worden tijdens het invullen van een vragenlijst. In ons dashboard komen alle opmerkingen in een overzicht te staan, en wordt hierbij aangegeven of hier reeds op is gereageerd. Wanneer mensen een reactie krijgen op hun tip of opmerking zijn zij vaak blij verrast en zullen zij een volgende keer een vragenlijst sneller en bewuster invullen.

Centraal dashboard met o.a. trendontwikkelingen.

In ons moderne dashboard kunt u alle gegeven feedback per afdeling bekijken, trends inzien, woordwolken maken, afdelingen vergelijken en nog veel meer. Dit zorgt voor efficiënter werken en beter omgaan met feedback van patiënten/cliënten. Bekijk alle functionaliteiten van onze app en dashboard.

Per team zelfstandig te gebruiken, ziekenhuisbreed te implementeren.

Elk team krijgt zijn eigen omgeving waarin zij zelf rechten en rollen kan instellen. Per dag kunnen er eigen vragen ingesteld worden, waardoor er altijd op de actualiteit kan worden ingespeeld. Op deze manier ga je met CareRate transparant aan de slag, doordat de gegevens niet alleen maar bij het kwaliteitsmanagement beschikbaar zijn. Hierdoor worden medewerkers meer betrokken, horen zij eerder wat zij goed doen, en gaan zij met meer plezier naar hun werk.

Focus op wat goed gaat

Traditionele tevredenheidsonderzoeken kijken voornamelijk naar wat er fout gaat en wat er beter kan. CareRate richt zich in eerste instantie op wat er al heel goed gaat binnen een organisatie. Ga binnen je afdeling op zoek naar de parels, en poets deze op. Hiervoor hebben wij onze unieke ‘Parelpoetsreis’ ontwikkeld. Door te starten met wat goed gaat, beloon je positief gedrag, en maak je de werknemers weerbaarder om later ook meer open te staan voor verbeterpunten en tips.

Kosten-, tijd- en administratiebesparend

Met CareRate wordt het verkrijgen van feedback een stuk eenvoudiger en sneller. Zo is er geen papier meer nodig, wordt alle data automatisch en overzichtelijk opgeslagen en gepresenteerd, en zijn er geen mensen meer nodig wanneer er een tablet in bijvoorbeeld een wachtruimte wordt geplaatst. Met CareRate wordt Feedbackverzamelen de normaalste zaak van de wereld, waar niemand te veel tijd aan hoeft te besteden.

Registratie en opbouwen emaildatabase

Naast de mogelijkheid om anoniem feedback te geven, kunnen patiënten/cliënten ook een eigen account aanmaken. Hiermee kunnen zij later thuis inzien wat zij aan feedback hebben gegeven, en kan er contact met hen worden opgenomen over de terugkoppeling van hun waardevolle feedback. Door deze optie kan een vragenlijst ook op elk ander gewenst moment worden ingevuld, en hoeft dit niet ter plekke.

100% Betrouwbaar

Wij zijn ISO 27001 en NEN7510 gecertificeerd. Daarnaast werken wij per mei 2018 conform de nieuwe AVG regelgeving. Wij hebben hier in geïnvesteerd, omdat wij privacy erg op prijs stellen en zodat jij met een veilig gevoel van onze services gebruik kunt maken.

Daarnaast beschikken wij over een SSL certificaat, wat er voor zorgt dat uw gegevens versleuteld verzonden worden, en een McAfee scan die de veiligheid van de digitale omgeving waarborgt.

Ontdek wat CareRate nog meer te bieden heeft!

De werkwijze van CareRate

(binnenkort online!)

Onze innovatieve verbeterApp met Feedback Dashboard
Kwaliteitsborging
Laat je gratis inspireren!