Cliënttevredenheidsonderzoek

CTO uitvoeren met CareRate

Ga met de CTO meting in jouw zorgorganisatie verder dan meten=weten en duik in de wereld van continu verbeteren op basis van positiviteit!

Download de Brochure

Oplossingen > Cliënttevredenheid

Clienttevredenheidsonderzoek

Hogere cliënttevredenheid begint altijd met luisteren. Zonder te luisteren naar wát uw cliënten écht waarderen, zijn uw investeringen in cliënttevredenheid niet efficiënt.

Met CareRate vergroot u elke dag uw inzicht in de wensen en behoeften van uw cliënten. U verzamelt de meest waardevolle cliëntfeedback, suggesties en verbeterpunten!

Traditioneel richten bedrijven zich met name op wat er fout gaat. Juist door te focussen op wat er goed gaat, kunnen zorginstellingen en bedrijven nóg beter worden in datgene waar ze al goed in zijn. Dit zorgt voor zelfvertrouwen, specialisatie en op den duur onderscheidend vermogen!

Waarom nu?

Mensen kiezen voor de zorg omdat ze mensen willen helpen vanuit intrinsieke motivatie. Werknemers in de zorg ervaren echter een bovengemiddeld hoge werkdruk, met grote verantwoordelijkheden. Daar bovenop komt dat het werken in de zorg emotioneel veeleisend is en in combinatie met de toegenomen regeldruk zorgt dit voor een toename in zorgprofessionals die uit de zorg vertrekken. Dit zorgt vervolgens weer voor een nog grotere toename in werkdruk en onvrede. 

Hierdoor wordt het des te belangrijker om zorgmedewerkers betrokken te houden bij jouw organisatie en je cliënten, en ze ook juist te laten zien wat cliënten al enorm waarderen aan hun zorg. Één van de speerpunten van CareRate; verbeteren vanuit positiviteit. Daarnaast is CareRate ook uitstekend te gebruiken voor het onderzoeken en verbeteren van de medewerkertevredenheid.

Organisaties die je voorgingen met cliënttevredenheidsonderzoek

Waar wij voorheen vooral bleven steken op plannen en uitvoeren, maken wij nu de gehele cirkel rond, en delen wij onze verbeteringen.

Bas VosBestuurder seniorenpartner de Wijngaerd

Dankzij de positieve aanpak van CareRate horen de medewerkers nu ook waar de cliënten erg blij van worden. Dit creëert extra bewustwording voor zowel de werknemers als het management.

Martin den HartogBestuurder Avoord

Ik voel me weer veilig, verzorgd en deel van een groep. Ik ben weer om mensen gaan geven.

BewonerAvoord

Iedereen kan er makkelijk mee werken; je hoeft er echt geen ICT-achtergrond voor te hebben.

Marieke JacobsBeleidsadviseur Rijndam
Voor wie is CareRate?

Continu verbeteren met CareRate 

CareRate legt met alle metingen en onderzoeken de kracht bij de organisatie zelf. CareRate gaat uit van continu verbeteren in tegenstelling tot de tegenwoordige momentopnames. Wij voeren zelf geen onderzoek uit, maar stellen jouw organisatie en teams daar zelf toe in staat, door middel van training en moderne in-huis ontwikkelde software. Je behoudt zelf de controle over het gehele proces, over welke thema’s je wanneer wilt uitvragen, over binnenkomende feedback en over de verbeteringen die je hier aan wilt koppelen met ons verbeterbord.

Het continu en specifiek luisteren naar cliënten stelt zorginstellingen in staat zich efficiënter & goedkoper te verbeteren. Hierbij is het van belang dat de vraagstelling gericht en specifiek genoeg is, zodat er veel gerichter verbeterd kan worden. Generieke vragen (was alles naar wens?) krijgen generieke en nietszeggende antwoorden (ja hoor, prima).

Bij CareRate staat cliënttevredenheid hoog in het vaandel. Door goed te luisteren naar wat uw cliënten echt belangrijk vinden, vergroot u elke dag uw inzichten in de wensen en behoeften van uw cliënten. 

De meeste organisaties houden zich voornamelijk bezig met de term meten = weten (Plan/Do), CareRate legt de focus op concrete punten die verbeterd zijn voor de cliënten/medewerker (Act) dit wordt vervolgens teruggekoppeld (Share). Dit noemen wij de PDCAS cyclus! Dit proces wordt door middel van onze innovatieve CareRate-App ondersteunt, hierdoor worden alle fases behandeld en kan CareRate organisaties helpen cliënten gerichter te worden!

Het resultaat van het cliënttevredenheidsonderzoek

Slim omgaan met feedback leidt tot een grotere cliënttevredenheid! Met CareRate vergroot u elke dag uw inzicht in de wensen en behoeften van uw cliënten. U verzamelt de meeste waardevolle cliëntfeedback, suggesties en verbeterpunten!

CareRate legt de focus op wat goed gaat binnen de organisatie in tegenstelling tot traditionele bedrijven die de focus voornamelijk leggen op wat er fout gaat. Juist door te focussen op wat er goed gaat, kunnen zorginstellingen en bedrijven nog beter worden in datgene waar ze al goed in zijn. Het resultaat: Een hogere cliënttevredenheid en aantoonbare cliëntgerichte verbeteringen. In dit proces is het continu verbeteren geborgd in de organisatie.

Wat maakt CareRate uniek?

In CareRate hebben we de behoefte van de cliënten & teams als uitgangspunt genomen en is 100% in co-creatie met zorgorganisaties ontwikkeld. Dit heeft ertoe geleid dat CareRate uiterst gebruiksvriendelijk en extreem flexibel is, waardoor CareRate integraal ingezet kan worden als één platform voor alle verbetercycli zoals:

  • Cliëntervaringen
  • Medewerker Ervaringen
  • Verbetermeters vanuit zorgkaders
  • Proms/Prems
  • Audits
  • Customerjourney’s
  • Ambassadeurs Panels
Starten met CareRate
NPS

Plan, Do, Check, Act… en Share!

De theorie van Deming.. Maar dan concreet voor meer cliënttevredenheid!

 

Wij stoppen niet bij Plan, Do, Check, (meten=weten) maar garanderen ook dat er actie op wordt ondernomen, en dat dit gedeeld wordt met zowel de organisatie als de cliënten die de feedback gegeven heeft. Dit is de PDCA + Share cyclus. Op deze manier gaan we samen voor aantoonbaar betere kwaliteit zorg, met de focus op Impact!

Kunt u zich herinneren wanneer u voor het laatst heeft gehoord wat er met uw ingevulde vragenlijst is gebeurd? In de meeste gevallen wordt er geen terugkoppeling gegeven op tips of complimenten die door mensen gegeven worden tijdens het invullen van een vragenlijst. In ons dashboard komen alle opmerkingen in een overzicht te staan, en wordt hierbij aangegeven of hier reeds op is gereageerd. Wanneer mensen een reactie krijgen op hun tip of opmerking zijn zij vaak blij verrast en zullen zij een volgende keer een vragenlijst sneller en bewuster invullen.

Download de Brochure

Voor wie is cliënttevredenheid met CareRate geschikt?

Cliënttevredenheid met CareRate is geschikt voor elke zorgorganisatie die intrinsiek is gemotiveerd om te gaan verbeteren op basis van feedback van patiënten of cliënten. Van grote tot kleine ziekenhuizen, en van VVT tot revalidatie tot GGZ. Voor zorgprofessionals van elk formaat hebben wij de oplossing. En dit alles met behoud van flexibiliteit op team- en afdelingsniveau.

patienttevredenheid

Als je als organisatie slechts aan een verplichting of ‘vinkje’ wilt voldoen met het meten van de patiënttevredenheid, dan is CareRate niet voor jou geschikt. Wij leggen de focus op impact, en gaan verder dan meten=weten. De organisaties die werken met CareRate zijn stuk voor stuk intrinsiek gemotiveerd om continu te verbeteren met de feedback die zij dagelijks krijgen van hun patiënten en cliënten. Met onze software en training kan je er voor zorgen dat je concrete maar toch simpele verbeteringen kan doen binnen jouw organisatie die als erg waardevol worden gezien door jouw patiënten of cliënten.

Lees verhalen van onze klanten

Meer informatie?

Download de Brochure

Ontdek de parels van jouw organisatie en poets ze op!

Starten met CareRate?

Vinden we leuk! We horen graag van je.
Vul het onderstaande formulier in en dan nemen wij contact met je op voor meer informatie.

 Of neem direct contact met ons op via: 06 21 89 70 76