Dagelijks verbeteren en borgen met het PlanDoCheckAct model

Suggesties, ideeën of klachten borgen

Naast het luisteren naar de wensen en behoeften van patiënten is het belangrijk hoe instellingen met reacties omgaan.

In het bedrijfsleven blijft een klacht gemiddeld 3 weken onbeantwoord, terwijl men bijvoorbeeld op Twitter binnen 2-3 uur een reactie verwacht! Oftewel: er is niets zo vervelend als klachten die te lang onbeantwoord blijven. Ontevredenheid verspreidt zich immers razendsnel van mond tot mond.

Adequaat handelen is daarom in deze tijd erg belangrijk. De praktijk leert echter dat informatie ook tussen afdelingen blijft ‘steken’. Het resultaat is dat de patiënt geen reactie krijgt.

CareRate beschikt over klachten-alerts. Niet alleen als een klacht wordt ontvangen, maar vervolgens ook als deze niet op tijd is afgehandeld. Ook de genomen acties kunnen worden gedocumenteerd. Hierdoor worden alle ontvangen klachten, suggesties en verbeteringen centraal opgeslagen en geborgd in uw organisatie.

Het gevolg is dat de tevredenheid van uw patiënten stijgt. Er wordt immers tijdig gereageerd.

Opbouwen emaildatabase & onderhouden betrokkenheid

CareRate biedt naast het geven van anonieme feedback ook de mogelijkheid voor patiënten om zich te registreren. Hierdoor is het voor zorginstellingen mogelijk om contact op te nemen met de patiënt, mocht dit nodig zijn. Maar wellicht nog belangrijker, zorginstellingen kunnen alle patiënten die de moeite hebben genomen om feedback te geven op de hoogte houden van wat er zoal verbeterd is, bijvoorbeeld via een nieuwsbrief.
Snelle reacties en het laten weten dat u de feedback waardeert komen de patiëntrelatie en uw reputatie ten goede.

Lees ook:

Transparantie & Betrokkenheid